O mnie

Nazywam się Agnieszka Stańczyk. 
Jestem terapeutą pedagogicznym w pleszewskiej Dwójce.
Czym się zajmuję w szkole??? Otóż dzieci, z którymi pracuję często mówią o mnie „pani od zajęć dodatkowych”, bo właśnie tak nazywają zajęcia, które z nimi prowadzę… 
Dokładniej mówiąc prowadzę w szkole zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, które – i tu dzieci mają rację – są dla nich zajęciami dodatkowymi. 

Głównym celem tych zajęć jest pomoc dziecku w przezwyciężaniu trudności szkolnych oraz usprawnianie obszarów odpowiedzialnych za prawidłową umiejętność czytania i pisania: percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, mowy, orientacji w schemacie ciała, orientacji w przestrzeni i na płaszczyźnie oraz sprawności manualnej. Pracujemy metodami aktywnymi, które angażują wszystkie zmysły, łączą w sobie zabawę i współpracę w grupie. Wykonujemy różnorodne ćwiczenia: 
- ćwiczenia w czytaniu: doskonalenie techniki czytania oraz rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem,
- ćwiczenia ortograficzne i doskonalące umiejętność poprawnego pisania,
- ćwiczenia usprawniające funkcje wzrokowe oraz słuchowe,
- ćwiczenia wzbogacające i rozwijające słownictwo,
- ćwiczenia rozwijające sprawność manualną i grafomotoryczną, 
- ćwiczenia pamięci wzrokowej i słuchowej,
- ćwiczenia orientacji czasowo-przestrzennej,
- ćwiczenia pobudzające do działania lub wyciszające.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, grupa dzieci liczy maksymalnie pięciu uczestników. Podstawą do zakwalifikowania na zajęcia są zalecenia zawarte w opinii Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej. 

Tyle teorii… 
Chcę jeszcze przytoczyć tu fragment artykułu, znalezionego w sieci, w którym autor wymienia cechy dobrego terapeuty pedagogicznego. Jego zdaniem pedagog-terapeuta powinien m.in. 
- wzmacniać samoocenę uczniów, wzbudzać w nich wiarę we własne siły;
- motywować dzieci do pracy, ukazywać im ich dobre strony i potencjały do wykorzystania;
- akceptować i szanować uczniów oraz ich rodziców, być dla nich wyrozumiały;
- wzbudzać zaufanie, zapewniać dyskrecję dzieciom, jak i dorosłym;
- wytwarzać na zajęciach atmosferę pełną bezpieczeństwa, tolerancji, szczerości;
- być opanowany i konsekwentny w działaniach terapeutycznych;
- być ciepłą, przyjazną, życzliwą, komunikatywną osobą;
- a przede wszystkim – lubić swoją pracę!

Czy posiadam te cechy, to pytanie do moich uczniów i ich rodziców… Ale jednego jestem na 100% pewna – bardzo lubię swoją pracę!  

Popularne posty z tego bloga

Pierwsze zajęcia z udziałem dzieci i rodziców.

Listopadowe zajęcia otwarte dla rodziców.